Ny vecka!

Måndag idag och det innebär början på en ny vecka. Har jobbat 8-15 och sedan tog jag och Flame en snabb powerwalk hem från jobbet (9km), det känns i röven när man börjar närma sig hemmet kan jag säga ;) Känner mig duktig! Imorgon blir det en PW innan frukost till jobbet så jag hoppas på fint väder.
Somnade på sängen en timme när jag kom hem och sedan åkte jag på Studiecirkelträff i Kungsbacka. Idag gick vi igenom nervsystemet och instuderingsfrågor på det. Miljarder saker att hålla koll på...
Idag fick jag frågan: "Längtar du aldrig hem?", jag funderade en stund och tänkte sedan på mitt liv här i Göteborg. Visst sjutton längtar jag hem men jag har tagit mig upp på nästa trappsteg.
Till en början trivdes jag verkligen inte alls och jag längtade hem varje sekund på dygnet. Jag ville bara avsluta allting och flytta tillbaka. Jag mådde psykiskt dåligt och grät mig ofta till sömns. Jag trodde att allting skulle kännas så bra men det var bara en lång pina... Nu har det snart gått ett år och jag har "kommit in i det" om man kan formulera det på det sättet. Jag trivs bra, jag har utvecklats mycket inom mitt arbete och jag har lärt känna underbara människor! Dock har jag ingen aning om vad framtiden utvisar, kommer vi bo kvar eller kommer vi flytta tillbaka? Om det nu är så att vi flyttar tillbaka så kommer jag aldrig ångra det här kapitlet i mitt liv. Jag är så otroligt stolt över mig själv som VÅGADE ta steget att släppa taget om allting, att hoppa. Det har varit fruktansvärt påfrestande och psykiskt jobbigt måste jag tillägga men hela situationen har gjort mig till en starkare och lyckligare människa. Tänk om jag aldrig hade vågat?...
Pernilla


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0