Jobbhelg och en magsjuk hund

Då hände det som jag så gärna ville slippa, Flame har blivit magsjuk... Vi hade två magsjuka hundar inneliggande på jobbet under måndag och tisdag denna vecka och jag höll tummarna för att Flamsan skulle klara sig men icke. I onsdags blev hon dålig och har sedan dess bara blivit sämre... Hon får dietfoder och Pro-Kolin, har även kokat grötris som hon ska få några skedar av ikväll. Hoppas att hon piggnar på sig under helgen stackarn, får flashback av hur det är att ha valp när man bor på tredje våningen och får springa ut för rastning titt som tätt.
Har jobbhelg denna helg och idag var jag riktigt effektiv. Jag rensade bland papper och städade fint i receptionen, hade fullt upp å göra hela dagen och skulle gärna stanna några timmar till och fixa. Tänk om man kunde flexa med sina tider som man skulle vilja. Jobba kortdagar de dagar som känns tunga och kasta på några timmar på de dagar som bara rullar, härligt skulle det va!
Ikväll blir det väl bara en hemmakväll vid tvn med "skithunden" då. Skulle egentligen hem till Emelie och Daniel för att dricka lite viiiin och sedan göra stan osäker, men... Shit happens (höhö, göteborgsskämt ;). Nej ärligt talat så känns det fruktansvärt tråkigt att det inte blir av.
Längtar till nästa vecka faktiskt, då kommer mina brillor och jag skall bli fin i håret. Hejs!
 
Pernilla
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0