Tankar, funderingar och känslor

Vid den här punkten i livet kan jag ofta komma på mig själv att fundera mycket kring framtiden, vad jag har åstadkommit, hur jag lever, om jag är lycklig, vad jag kan förändra, vilka drömmar jag har och ja, you name it...
Jag tror inte att jag är ensam om att gång på gång falla in i denna "kris". Vissa dagar kan jag känna att jag har lust att bryta upp, ta mig loss och börja om på ett helt nytt äventyr men nästa dag inser jag vad jag har och att jag är nöjd precis som det är.
Att "ta dagarna som de kommer" är en riktigt bra tanke men hur blir det egentligen? Jo dagarna går och går men jag står och trampar i samma fotspår... Man måste drömma, längta, sakna och våga. För mig handlar livet om att utvecklas och det gör man inte på samma stig, dags att vika av?
 
Pernilla


Kommentarer
Lynn

Höstdeppen.. det kommer oftast nu när dagarna är grå och trista. Jag är precis likadan. Funderar på tok för mycket på det jag inte har och glömmer nästan bort det jag har.. Inte bra. Vi måste börja uppskatta det vi har och inte bara ta det för givet. För nog är vi nöjda och pigga på livet ändå.. annars hade vi ju gått vidare för längesen.. <3

Svar: Du har helt rätt :)
Pernilla

2012-11-05 @ 17:52:25
URL: http://wisewords.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0