Climb to the top

Har precis lärt mig blodets kretslopp ;)
Idag anmälde jag mig till den tentan som går av stapeln i vår. Jag håller alla tummar och tår för att jag skall klara den och förhoppningsvis bli legitimerad djursjukskötare efter det. Jag vet att jag har en sjujäkla disciplin när det väl gäller och detta är inget undantag. Så denna höst/vinter kommer det att ägnas en hel del fritidstimmar åt pluggningen. Jobbar dessutom 100% så det blir fullt upp... What doesn't kill you makes you stronger!
 
Denna veckan är jag "singlelady" eftersom mannen i mitt liv är iväg på bortamatch (jobb). Det känns väl inte superkul men samtidigt har jag fullt upp med jobb, träning, hund och plugg så denna vecka bör gå lika snabbt som alla andra. På tal om träning så har jag fått fart på mina morgonpromenader igen och det är gött! Jag har promenerat till jobbet både måndag och tisdag denna vecka. Det blir dyrt att ta bilen i fortsättningen på grund av både trängselskatt och parkeringsavgift när jag jobbar i stan. Och att hoppa på en fullproppad buss på morgonen kan jag gärna hoppa, då går jag hellre. Dessutom blir Flamsan trött och sover som en stock på jobbet.
 
Pernilla
 
Ta dig tid att njuta av stigen du vandrar på och uppskatta stället du befinner dig på. Härifrån är allt möjligt. 
~ Kevin Hall
 


Kommentarer
Lynn

duktig du är!! Jag vill ha lite av din morgonpigghet.. har ställt klockan tidigt nu i två dagar men snooze knappen är för nära till hands så det blir en sen morgon promenad. ;) Bra citat!! Man borde verkligen göra det :)

2012-11-07 @ 16:23:53
URL: http://wisewords.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0