Rosettdagen

Fredag idag och jag har precis kommit hem från jobbet. Inviger helgen med en latte som jag tillverkat själv. Dock blev den inte så lyckad första försöket eftersom jag toppade den med ströbröd istället för farinsocker. Tog inte tillfället och provade utan gjorde en ny, kanske hade varit succé?
Idag hade vi en ganska hektisk dag på jobbet. Eller den var sådär konstig som vissa dagar blir, inte många patienter men ändå mycket att göra och allt på samma gång. Dock lyckades vi som alltid fixa oss ur även denna dag. Vi är helt enkelt dreamteam som klarar det mesta ;) Humöret startade på 0 imorse när jag insåg att mensen kommit på besök, jo välkommen... Väl inne på jobbet gick humöret upp till en 5:a när jag fick lite kaffe och en vettig människa kom in och köpte ett av mina ursnygga koppel som jag beställde för ett tag sedan (har jag sagt att jag är en riktigt bra försäljare?). Dock höll inte 5:an i sig speciellt länge eftersom en katt valde att rymma istället för att vägas. Den lyckades såklart hitta minsta lilla krypin och halva förmiddagen gick åt till att möblera om så att man skulle ha en chans att ens röra den lilla rackaren. Sedan fortsatte humöret på samma nivå under i stort sett resterande tid av dagen och mensen talade om att den fanns kvar, jo tack... Dock vandrade 0:an upp några nivåer när både jag och Marie sålt en massa rosetter! I love dessa små varelser, de är underbara! Såna rosetter som man sätter i hundens huvud you know ;) Man blir så glad av att bara titta på dem, de gör min dag!
I helgen har vi ingenting planerat. Jag ska åka och träna lite agility med Flamman tänkte jag, jag älskar det och hon också för den delen! Hur mycket jag än vill tycka om lydnad och motivera mig till att träna det så slår agilityn högre. Jag är och kommer alltid att vara en agilitynörd och flamman hänger glatt på. Jag tror att det är jag som smittar av mig för jag märker så stor skillnad på hennes attityd vid agilityn mot lydnaden. Den 6 juni ska vi tävla för första gången i agility och det ska bli skitskoj!
Andra saker som jag tänkte hinna med i helgen är plugga, köpa ett par nya löparskor samt kläder till Andreas och Elins bröllop om några veckor. Emelie och Daniel dyker förmodligen upp imorgonkväll för lite mat och vin, trevligt! Vi ska boka sommarkryssning och den ser jag fram emot!
Trevlig helg!
Pernilla


Kommentarer
Emelie

Kom o köp skor av mig :)

2012-05-20 @ 19:44:18
URL: http://xem3liex.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0