Rutiner och en jäkla huvudvärk

Jag tror att jag fått mersmak av utlandsresan. Skulle kunna åka iväg idag, imorgon och resten av årets alla dagar! Ge mig lite vår så jag i alla fall kan få komma ut på morgonpromenader! På tal om det så ska det börjas walkas må jag säga, vi är ett gäng som ska ha en liten "Tappa-tävling" på jobbet. Spänn fast stegräknaren så kör vi tjejer! Precis vad jag behöver för att få en spark där bak ;)
 
Jag är en människa som måste ha rutiner för att jag skall kunna fungera normalt. Har jag inga rutiner så kommer jag i obalans och faller platt till marken. Idag har jag "rutat" in en del av vårens planer. Jag skall som ni kanske redan vet skriva en enorm tenta i april så det är dags att sätta fart på pluggandet nu. Jag har 2 övertjocka pärmar plus några böcker som ligger och väntar på mig. Hejdå till allt vad fritid heter, härmed är jag 100% arbetare och 100% student. Jag vägrar att bli underkänd...
Har även "rutat in" vårveckornas träningspass. För är det någonting som jag har lärt mig så är det att träningen styr hela mitt liv. Den styr mitt tänk, mitt utseende, mitt humör, min hud, mitt skratt, mitt prat, min intelligens, min vardag och mitt sociala liv. Det är sjukt hur någonting så litet kan påverka hela mig. Men en sak är säker, slarvar jag med träningen så slarvar jag med allt...
RUTINER, jag bara älskar dem och är beroende av dem... Ändå går man och längtar, suktar efter någonting nyskapande och någonting nytt. En ny plats, en ny vardag, en ny kropp, ett nytt liv. När blir man nöjd?...
 
Pernilla
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0