Plugg och promenader

Det kanske är dags för en liten uppdatering om vad som händer och sker i livet.
För det första så kan jag tala om att jag lever och mår bra. Jag har fullt upp på dagarna och kalendern är inte direkt tom på saker att göra, men det är skoj!
Dagarna går åt till att jobba, plugga och promenera (har en stegräknartävling på jobbet som pågår till april). Jag försöker plugga så fort jag får tid och ork över, tiden finns där om man bara prioriterar rätt men det är värre med orken... Jag måste ständigt påminna mig själv om att jag pluggar för min egen skull och inte för någon annan. Det blir lätt att man läser flera sidor ("bara för att") men sedan kommer man på sig själv att hjärnan inte tagit in någon infomation för att den är för trött helt enkelt. Jag har insett att "helgpluggandet" är  det som fungerar bäst och därför är prio1 numera då hjärnan enbart kan fokusera på plugg och inget jobb. Jag vägrar att bli underkänd på tentan som äger rum i Skara den 11 april, jag vägrar! Så därför kommer jag vara en tråkig människa som sitter hemma och pluggar på kvällarna/helgerna och går och lägger mig klockan 9 fram till dess ;)
Helgen innan tentan blir däremot inte så mycket plugghelg då jag ska till Birmingham i England på utbildningsresa! Jag var till Stockholm förra helgen och fick en utmärkelse "årets djurvårdare 2012", i och med detta så vann jag denna resa. Har aldrig varit i Birmingham så det ska bli riktigt roligt :)
På tal om utlandsresa.. Jag träffade Karolina idag för en promenad och lite skitsnack. Hon ska åka till Vietnam (risk för felstavning) i 2 månader och praktisera på ett barnsjukhus. Tänk vilken otrolig upplevelse, bara att få bo där och uppleva en helt annan kultur, rutiner, ekonomi, sjukvård m.m. Man är så inramad i hur det fungerar här i Sverige och hur vi lever. Tänk vad nyttigt att se och uppleva någonting helt annorlunda och få en insikt i deras liv och deras vardag, spännande :)
 
Nej nu är pluggpausen slut, tjoflöjt!
 
Pernilla
 
 


Kommentarer
Lynn

Godis och plugg hör lätt ihop!! Du är så duktig Pillan, så stolt över dig!!! :)

2013-02-25 @ 09:11:16
URL: http://wisewords.blogg.se
Pernilla

Tack snälla du! :)

2013-02-26 @ 20:06:04
URL: http://www.xpernillax.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0