Jag klarade det!

I en månads tid har jag tränat en timme varje dag samt ätit enligt ett strikt kostschema. Jag är otroligt stolt över mig själv och förstår inte hur jag lyckades!?
Det har varit riktigt tuffa dagar då kroppen har varit helt slut på energi, sötsuget enormt och då jag bara velat hoppa av... Trots dessa jobbiga dagar så har jag hela tiden blickat frammåt, hittat glöden långt där inne och ändå tagit mig ut på en löptur. Känslan efter passet har alltid varit underbar!
Den här månaden har inneburit en stor förändring i mitt liv. Jag har minskat med 12cm i midjan, gått ner 5,5kg i vikt och fått en bättre kondition, styrka och hållning.
Den största förändring trots allt är min psykiska hälsa, mitt välbefinnande. Innan fitnessfighten mådde jag fruktansvärt dåligt psykiskt. Jag var alltid nedstämd, ville bara gräva ner mig och kände att livet inte hade någon mening. Jag var ett samtal ifrån psykologen för att söka hjälp och hade stora planer på att börja knapra någon typ av piller för att må bättre. Jag vaknade varje dag med en negativ känsla och jag var slut i både kropp och själ... Maten var min tröst och jag åt i stort sett hela tiden. Ingenting hade någon betydelse...
Idag är jag som en helt annan människa! Jag vaknar nästan alltid innan klockan och ser fram emot dagen! Jag njuter av en joggingtur med hunden i morgonsolen. Jag uppskattar mig själv, livet och alla underbara personer i min omgivning. Jag har helt enkelt fått livsglädje igen!! Den känslan går inte att jämföra med något annat!
Att träning och en god kosthållning kan vara livets bästa medicin, det är sjukt!? :)
 
Hur ska jag någonsin kunna tacka mig själv...
 
Pernilla
 












 
 


Kommentarer
Lynn

Men jävlar pillan!! Bra jobbat, helt sjukt ju!!! Du är så duktig, snälla skänk mig lite av din självdisiplin!!! Stort stort Grattis :)

2012-09-03 @ 13:08:06
URL: http://wisewords.blogg.se
Matilda

Hittade hit igen och kommer fortsätta kika in här!
Och jääävlar Pernilla!!! Fan vad bra jobbat! Och tufft av dig att lägga ut före och efter bilder, det är en stor inspirationskälla för oss läsare!!!
Jag vill veta mer om kosten!! Jag har länge varit i den svackan du var i innan. Har haft en tuff tid och sötsaker har under tiden varit min tröst. Jag har fått lite av en gravidmage och framförallt märks de på hälsan, blodsockret osv, och nu när jag börjar må bättre så måste få inspiration till att byta ut sötsakerna!!! Är på god väg då jag har en kille som är KUNG i köket och bidrar till nyttig mat, men på kvällarna tar sötsuget över... Så tips mottages tacksamt :)
Stor kram till dig!!

2012-11-07 @ 15:09:39
URL: http://agilityeboni.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0