Blir man någonsin nöjd?

Idag är det fredag och det tackar jag gudarna för. Jag behöver en lugn helg där jag bara får vara, får tid att tänka, reflektera och ta dagarna precis som de kommer. För mig är dessa "pauser" i mitt liv guld värda!
Den senaste tiden har varit tuff och många tankar finns i huvudet dag som natt tyvärr. Jag har insett hur mycket saker och ting betyder för mig och att man måste lära sig att uppskatta istället för att förneka. Blir man någonsin nöjd? Jag tror inte det. Istället tror jag att man måste lära sig hantera tillvaron, ta till vara på dagarna och njuta av nuet, vakna med en positiv känsla och likaså somna med en. Att hålla familj och vänner nära och vara rädd om dem, älska dem! Lika viktigt är det att ta hand om, uppskatta och älska sig själv...
Pernilla




Kommentarer
Lynn

Bra skrivet Pillan! Stämmer bra! Man blir nog aldrig helt nöjd, man tror alltid gräset är grönare på andra sidan. Troligen är det inte så. Alla är lika. Men det är som du säger, vi måste lära oss hantera det!

2012-05-16 @ 18:07:02
URL: http://wisewords.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0