Midsommar, semestern närmar sig!

Nu är det bara dagar kvar till semestern, wiee! Aldrig har en semester varit så efterlängtad som nu, eller man kanske ska säga välbehövlig istället. Vi har inga speciella semesterplaner men att bara få koppla bort, stänga av, lata sig, släppa tankar och krav... Att få "bara vara" i 4 veckor ska bli underbart!...
I helgen är det midsommar (sedan blir det bara mörkare ;) och vi har ingenting inplanerat. Jag har telefonjouren lördag och söndag så vi kommer nog att befinna oss på hemmaplan i alla fall. Förmodligen blir det ett restaurangbesök med älskling, hundträning, plugg och mera hundträning.
På tal om hundträning så är Flamsan anmäld till lydnadstävling 6/7 samt 8/7 i Gävle. Sofie och Rally är också anmälda ;) Det ska bli superskoj och jag försöker träna så fort det ges tillfälle. Jag vet precis vad det är vi behöver träna på i de olika momenten och jag hoppas att det ska sitta under tävlingshelgen.
* Platsliggning = Flame har ingen riktig "stadga" i liggandet. Hon kan ibland resa sig, tugga gräs eller röra sig mycket. Jag försöker träna henne att ligga med hakan i marken.
* Tandvisning = Blir inte så mycket träning eftersom vi ofta är själva. De få gånger vi tränar det så går det utan problem.
* Linförighet = Flame växlar position ofta, sätter sig sakta vid halterna eller inte alls, har inte alltid den bästa attityden.
*Inkallning = Fungerar sådär, hon lägger sig ofta när jag går ifrån henne.
* Läggande = Fungerar bra om hon är på G, annars inte.
* Ställande = Har fungerat väldigt bra.
*Apportering = Fungerar bra, det enda är att hon håller apporten väldigt löst och har litet intresse för den.
* Hopp = Hennes favorit! Funkar bra, snett sättande ibland.
Det var en liten sumering av vart vi står idag (mest för min skull så att jag kan gå tillbaka och kolla).

Nu är det läggdags!
Pernilla


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0