Agilitytävling

Hela 12 timmar har vi spenderat på agilityn idag. Tävling i Kallebäck och resultatet blev inte så bra... Men hade inte räknat med något annat heller för den delen. En liten sammanställning kommer här:
För det första så var jag lite försenad och åkte fel på väg till tävlingsplatsen. Kände hur stressen kom krypandes... Redan där var jag ur balans om man säger så :P Dock kom vi fram tillslut ganska precis till banvandringen startade. Agilityloppet var först ut med ca 100 hundar, 3 av dessa kom i mål felfritt (en ganska svår bana med andra ord). Det är första gången som jag och Flame har varit i en sådan situation så hon var sig inte lik och dessutom hade hon en matte som var riktigt nervös. När det var vår tur så körde vi igång men diskade oss ganska snabbt. Flame fick överspel och började hoppa och nafsa i mig istället för att fokusera på uppgiften, icke nöjd med det loppet...
Andra loppet (hopploppet) blev också en disk men jag är faktiskt ganska nöjd med det loppet. I och med att en massa timmar hade gått så hade Flame hunnit bli lite trött samt kommit in i "stämningen" så nu var hon mer fokuserad.
En sak som jag kom på när jag gick banvandringen var att jag glömt träna in "långhoppet", hjälp? Flamman blev lite överraskad av det i första loppet och lyckades få en rivning men i andra loppet tog hon det galant.
Tyvärr lyckades jag inte få några filmer av dagens lopp, lite trist eftersom det är roligt att se hur man kan arbeta med sig själv för att utvecklas.
Ska tävla imorgon också på GMBK så hoppas att det finns någon vänlig själ där som har lust att filma oss lite.

Pernilla


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0