En annorlunda entré

Idag är det lördag och gråtrist väder ute. Jag har bara varit ute på en kissrunda med Flame och spenderat resten av tiden framför datorn sedan jag vaknade. Rikard är hos sina föräldrar och planterar skog, stackarn klev upp klockan 6 imorse för att åka iväg. Jag ska ta mig i kragen och börja städa lite snart, sitter för tillfället och njuter av en kopp kaffe och några rutor mörk choklad. Ska hinna traska till systemet innan de stänger också, ikväll blir det förhoppningsvis utgång! :)
I veckan har jag inte gjort så mycket mer än att jobbat. Jag är lite besviken på mig själv som efter påskhelgen "stannat kvar" lite i segträsket med slapphet och äta gottbeteende. Jag har inte rört mig på något vis och inte haft en tanke på vad jag stoppat i munnen... Nästa vecka blir det ändring på de! Ajabaja, jag som var så duktig med LCHF.
Har haft sjukt mycket hemlängtan den här veckan. Jag vet inte om det beror på att vi var hemma förra helgen eller vad det är. Tankarna snurrar i huvudet, man tänker på framtiden och hur man vill att den ska se ut. Jag tänker på mamma som har opererat sig och som skulle behöva en hjälpande hand. Jag tänker på alla nära som man vill ha runt omkring sig och kunna träffa när som helst. Ibland är tankarna ett problem som ofta står i vägen...
Från en sak till en annan. Igår hände en rolig grej som jag måste berätta!
Jag sitter i soffan och tittar på tv när jag ser att det kommer ner ett stort brev i brevlådan. Jag tänker att det är den vanliga gratistidningen så jag bryr mig inte så mycket om det. Dock reagerar jag på att jag inte hör "brevbärarens" steg ner för trapphuset (som man alltid gör annars), så jag går till dörren och tittar ut genom titthålet. Där ser jag en människa med en huva som står precis utanför våran dörr och tittar ner i backen, detta är inte någon brevbärare utan snarare en rånare hinner jag tänkta. Jag står kvar vid dörren ett bra tag och det gör även "rånaren". Jag vågar inte röra brevet men jag ser att det står handskrivet RIKARD ARNELL. Jag smyger in till Rikard som sitter vid datorn och viskar att det står en man utanför dörren. Rikard går och tittar i hålet, tittar sedan lite läskigt på mig och öppnar brevet. I brevet ligger det en porrtidning och en porrfilm, vi förstår ingenting. Rikard blir supernervös och börjar bortförklara sig men jag är mest orolig för den läskiga mannen :S
Plötsligt ringer det på Rikards telefon, det är Anders (Rikards kompis). Han frågar om Rikard är sugen på att ta några öl och att han kommer förbi om cirka en halvtimme. Rikard går med på det och berättar samtidigt om den kusliga händelsen. Strax efter att Rikard lagt på luren ringer det på dörren, vi öppnar och in stormar Anders med Joar och Martin i släptåg. Jag dööör! Vilken grej alltså, haha :) Det sjuka är att jag blev riktigt rädd och min vakthund Flame är inte riktigt godkänd... Försökte få henne att skälla men hon bara stod och tittade på dörren precis som jag..
Pernilla


Kommentarer
Lynn

hahahhaa! Guu vad roligt! Hon hände väl av att det inte var någon fara! Men hon borde ju reagerat på att ni blev rädda! hihih busiga grabbarna är! Och du tror jag skulle få följa med?! Nä de ska nog till mycket för att martin vill ha med mig och ficka med grabbarna ;) haha

2012-04-15 @ 11:43:27
URL: http://wisewords.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0