Hundvakt, kalas och ett sunt förnuft

I helgen har vi varit hundvakt åt Flames fina bror "Knippe". Det är sjukt hur lika de är till både utseende och temperament :) Funderar på om jag och min bror är sådär lika i temperament, stackars Malin (brorsans tjej) isåfall, haha!
Igår var vi på kalas hos Rikards systerson, Konrad. Lille rackaren fyllde 4 år och är söt som socker. Han fick ett golfset av oss och det var omtyckt märkte vi, när vi lämnade kalaset stod alla barn och spelade.
Efter kalaset var vi bjudna till Rikards andra syster (Frida) med familj för en god middag. Knippe och Flamman fick följa med och de skötte sig galant :)
 
Vad gäller min personliga träning så har den varit riktigt bra den här veckan. Jag har avverkat flera promenader, ett spinningpass, några gympass och en löptur, och dessutom har jag börjat tänka med ett sunt förnuft vad gäller kosten. Tränar man och håller igång så kan man faktiskt få äta allting, men man måste inte överdosera ;) Det är summan av kardemumman för att lyckas hålla en stabil hälsa tror jag. Förbud och regler är nog inget som håller i längden utan en balansgång mellan träning och en bra kosthållning är nyckeln.
Skall försöka få in lite mer hundträning i vardagen också. Det som känns så jobbigt är att det är så trist och mörkt ute jämt... Man hinner knappt se något av dagen förrän på helgerna och det är inte så motiverande att hoppa i friluftskläderna när man kan ligga och gotta sig i soffan med massa tända ljus...
 
Imorgon är det dags för jobb igen. Ska njuta färdigt av kvällen först och sedan blir det att ställa klockan tidigt för att hinna med en promenad in till jobbet.
 
Pernilla



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0